4. Perjuangan Paed Onco

Hari ini islah tengok  orang merentas desa d sekolah. Seronok betul dia!!! Walaupun itu baru latihan penuh. Ibu sibuk uruskan pbsm. Islah memang seronok d SMK Seri Ampangan. Dia tidak d pinggirkan walaupun dah oku. Tetapi kesian jugak dia kerna dia menulis lambat. jadi banyak le yang tertangguh. Ibu le yang bertungkus lumus menyiapkan. Tak ape le !!. Sebenarnya tak sangka islah dapat ke sekolah hingga tingkatan 1. Ye lah Nov 2010 operate kali kedua.

Selepas d beritahu kena operate kali ke2, Islah takut dan sedih. ‘ Ibu, mati le kakcik(islah)  kali ni sebab dah ke2 selalunya mati’. Ibu jawab’ Cuba tengok orang keliling ade tak jumpa orang umur 100 tahun’ Dia jawab ‘ Tak ade’. Ibu kata’ Haa jadi semua orang pun mati, jadi tak usah kisah. Itu semua kerja Allah swt. Jgn nak ambil alih kerja Allah’. Alhamdulillah dia faham. Sebenarnya setiap perkataan yg keluar dari mulut ini untuk memberi semangat pada islah adalah pertolongan dari yg Maha mengetahui.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: